TIC (Software)
- Tehnologia informației
- Paint 3D
- Typing Club
În primul modul, copiii sunt introduși în lumea computerului. Învață conceptele de bază, componentele unui PC și dobândesc abilități practice precum organizarea, lucrul cu fișiere, scrierea corectă și utilizarea scurtăturilor tastaturii.
Programare
- Code.org
Primul contact al copiilor cu programarea ar trebui să aibă o abordare jucăușă, să fie intuitiv și ușor de înțeles. Astfel, cei mici învață fundamentalele algoritmilor prin programarea cu blocuri de cod. În cadrul acestui modul, ei învață cum să utilizeze structuri precum buclele de repetiție și deciziile programatice.
<!--
Securitate Cibernetică
- Interland
Unul dintre cele mai importante module pe care îl predăm: siguranța în online. Copiii învață despre ce pot și ce nu pot distribui, să evite conversațiile cu persoane necunoscute din mediul online, să nu descarce fișiere care nu respectă anumite criterii și să nu aibă încredere în toate reclamele sau sursele de informație online.
</>
Game Design
- Kodu
În cadrul ultimului modul, care este și cel mai așteptat de copii, ne ocupăm de game design într-un mod distractiv. Cei mici vor descoperi principiile fundamentale ale designului de jocuri și vor învăța cum să creeze jocuri simple, folosind platforma Kodu.
Inteligența Artificială
Prin activități interactive și jocuri educative, copiii vor învăța ce este Inteligența Artificială, cum funcționează și cum să recunoască exemplele de AI în viața lor de zi cu zi.
- Identificarea AI: Vom explora exemple de AI din viața de zi cu zi, cum ar fi asistenții vocali și roboții, și vom discuta despre cum funcționează acestea.
- Jocuri educative: recunoașterea imaginilor sau a sunetelor.
- Experimente practice: interacțiunea cu un program de recunoaștere a desenelor.
- Discutii de grup: Discuții de grup pentru a împărtăși ce au învățat și a pune întrebări.
- Mini-proiecte: copiii vor aplica cunoștințele dobândite despre AI într-un proiect practic pe care îl vor prezenta în fața colegilor pentru feedback.
Fiecare copil e diferit!
Înainte de a îl include într-o grupă, ne asigurăm că înțelegem care sunt nevoile copilului tău; ce i-ar plăcea să învețe și care este nivelul său de cunoștințe.
Poți oricând să ne contactezi pentru a afla mai multe despre ce ar putea copilul tău să învețe.
TIC (Hardware)
- IT general
- Microsoft Office
Dacă în primul an copiii învață să utilizeze un PC din perspectiva software-ului, în al doilea an adăugăm componenta hardware: procesorul, memoria RAM, plăcile grafice și alte elemente esențiale pentru funcționarea și performanța calculatoarelor moderne. Ulterior, copiii învață 2 dintre cele mai utile instrumente de scris și prezentat: Microsoft Office și Microsoft Power Point. Pe lângă aspectele teoretice, copiii au oportunitatea să aplice cunoștințele în proiecte practice, editând texte și realizând prezentări.
Programare
- Scratch
- Python - ToxiCode
- Minecraft education
Cu ajutorul jocurilor 2D, copiii intră din nou în lumea programării. Platforma Scratch permite copiilor să creeze jocuri, animații și aplicații interactive prin simpla tragere și plasare a blocurilor de cod. În semestrul al doilea, micuții vor avea prima lor interacțiune cu un limbaj de programare utilizat în lumea adulților, Python. Astfel, vom face trecerea de la folosirea blocurilor de cod, la regulile de scriere efectivă a unui cod și a unui program. Începem procesul treptat, prin joacă cu ajutorul Minecraft Education.
<!--
Game design
- Roblox Studio
Cu ajutorul Roblox Studio, copiii continuă să exploreze concepte de game design și modelare 3D. Pe parcursul acestui modul, elevii construiesc terenuri, programează personaje și implementează sisteme de joc, cum ar fi punctaje, niveluri și funcționalități speciale. Această experiență îi ajută să-și dezvolte abilitățile creative și artistice și aduce o nouă etapă de cunoaștere pentru pasionații de game design.
</>
Modelare 3D
- Tinkercad
În ultimul modul din anul II de studii, copiii descoperă designul tridimensional, creația digitală și au oportunitatea de a explora concepte legate de imprimarea 3D. Prin explorarea Tinkercad, copiii învață concepte precum măsurători, dimensiuni, aliniere și interacțiunea dintre componente. Aceste cunoștințe contribuie la dezvoltarea abilităților lor în rezolvarea problemelor și la cultivarea gândirii spațiale.
Cum ne Ajută AI în Programare?
Prin activități practice și proiecte interactive, copiii vor învăța cum AI poate să îi ajute să creeze programe mai eficiente și inovatoare, dezvoltându-și astfel atât competențele tehnice cât și creativitatea.
- Bazele Programarii: Introducerea în limbaje de programare potrivite pentru copii (ex. Scratch, Blockly).
- Proiecte Simple: Crearea de programe de bază care utilizează AI, cum ar fi un joc simplu care folosește recunoașterea imaginii sau textului.
- Codare cu AI: Scrierea de cod folosind AI pentru a rezolva probleme simple, cum ar fi corectarea erorilor sau optimizarea codului.
- Mini-proiecte: copiii vor aplica cunoștințele dobândite într-un proiecte de programare care folosește AI-ul pe care îl vor prezenta în fața colegilor pentru feedback.
Fiecare copil e diferit!
Înainte de a îl include într-o grupă, ne asigurăm că înțelegem care sunt nevoile copilului tău; ce i-ar plăcea să învețe și care este nivelul său de cunoștințe.
Poți oricând să ne contactezi pentru a afla mai multe despre ce ar putea copilul tău să învețe.
TIC
- IT General (Microsoft Office Excel)
După ce în primii ani copiii s-au familiarizat cu Word și Power Point, mergem mai departe și continuăm să învățăm Excel, un instrument mai complex, dar foarte folositor, atât la școală, cât și în activități de zi cu zi. Copiii vor învăța despre organizarea datelor, calcularea și analiza datelor, crearea graficelor și a diagramelor și vor avea posibilitatea să lucreze pe un proiect real.
Programare
- HTML/CSS
- C/C++
Prin intermediul acestui modul, copiii fac trecerea de la programarea vizuală la programarea în editor de cod, utilizând limbaje de programare. Acesta reprezintă un prim pas către construirea unei cariere în programare. Avansăm către limbaje de programare esențiale, cum ar fi HTML, CSS și C/C++.
<!--
Graphic Design
- Krita animații
- Canva
În ceea ce privește dezvoltarea creativității, programul de grafică din al treilea an de studii se va concentra pe module legate de animație, unde copiii vor putea să-și imagineze și să animeze propriile povești și personaje. Krita, un software de grafică digitală și animație, oferă o platformă versatilă pentru a crea animații captivante, cu ajutorul căreia cei mici vor învăța concepte precum cronologia, cadrele, interpolarea, etc.
De asemenea, cu ajutorul platformei Canva, copiii vor învăța să creeze designuri personalizate pentru diverse scopuri, inclusiv postere, bannere, prezentări, cărți de vizită și multe altele.
<!--
Design web
- Wix
În continuarea explorării abilităților de design grafic, un pas următor constă în învățarea principiilor de web design. Pentru aceasta, vom utiliza WIX, un instrument extrem de intuitivă ,care le permite copiilor să creeze prototipuri de site-uri, meniuri, pagini de prezentare, formulare de contact și multe altele. La finalul modulului, fiecare copil va face designul propriul site de prezentare pe un subiect ales de ei.
AI pentru Micii Exploratori
Prin activități practice și proiecte inovatoare, copiii vor învăța cum AI poate să îi ajute să creeze programe mai eficiente și complexe, dezvoltându-și abilitățile tehnice și gândirea critică.
- Bazele Programarii Avansate: Introducerea în limbaje de programare avansate și platforme AI (ex. Python, TensorFlow pentru copii).
- Proiecte Intermediate: Crearea de programe intermediare care utilizează AI, cum ar fi aplicații de recunoaștere a vorbirii sau analiza de date.
- Codare cu AI: Scrierea de cod folosind AI pentru a rezolva probleme complexe, cum ar fi clasificarea imaginilor sau predicția datelor.
- Mini-proiecte: copiii vor aplica cunoștințele dobândite într-un proiecte de programare care folosește AI-ul pe care îl vor prezenta în fața colegilor pentru feedback.
Fiecare copil e diferit!
Înainte de a îl include într-o grupă, ne asigurăm că înțelegem care sunt nevoile copilului tău; ce i-ar plăcea să învețe și care este nivelul său de cunoștințe.
Poți oricând să ne contactezi pentru a afla mai multe despre ce ar putea copilul tău să învețe.
Modul III - Lego Prime
Durată: 2 ani
În acest modul, copiii lucrează cu cel mai avansat model de LEGO, Spike Prime. Construiesc roboți tot mai sofisticați, folosind mai multe piese, senzori de forță, înclinare, culoare și distanță, plus diferite tipuri de motoare. Își aprofundează cunoștințele STEM testând prototipuri noi, iar programarea în Scratch cu linii reale de cod le dezvoltă gândirea algoritmică. În al doilea an, trec natural la Python, unde transformă conceptele vizuale în sintaxă text, făcând pasul decisiv spre programare avansată.
*Fiecare copil lucrează cu un set LEGO Prime și o tabletă.
Fiecare copil e diferit!
Înainte de a îl include într-o grupă, ne asigurăm că înțelegem care sunt nevoile copilului tău; ce i-ar plăcea să învețe și care este nivelul său de cunoștințe.
Poți oricând să ne contactezi pentru a afla mai multe despre ce ar putea copilul tău să învețe.
Electronică cu Arduino
Arduino este un sistem de electronică și programare care le permite copiilor să conecteze senzori, LED‑uri și motoare pe care le controlează apoi cu instrucțiuni simple de cod. Prin proiecte practice (semafoare, radare sau bariere automate) cei mici învață principiile electronicii și noțiuni de fizică (circuite, senzori, rezistență).
Astfel își dezvoltă gândirea logică, creativitatea și răbdarea. Fiecare proiect îi provoacă să găsească soluții proprii, iar realizările concrete le sporesc autonomia și încrederea. Arduino transformă învățarea într-o joacă creativă, pregătindu-i pe cei mici să devină ingineri sau chiar inventatori responsabili.
*Fiecare copil lucrează cu propriul set Arduino și laptop
Fiecare copil e diferit!
Înainte de a îl include într-o grupă, ne asigurăm că înțelegem care sunt nevoile copilului tău; ce i-ar plăcea să învețe și care este nivelul său de cunoștințe.
Poți oricând să ne contactezi pentru a afla mai multe despre ce ar putea copilul tău să învețe.