YouTube a apărut la începutul anului 2005 și a crescut rapid. În fiecare minut, oamenii din întreaga lume încarcă videoclipuri în valoare de peste 300 de ore pe YouTube.
YouTube are al doilea cel mai mare motor de căutare din lume, după Google (care deține YouTube). Aceasta înseamnă că oamenii caută în mod constant informații folosind YouTube și descoperă videoclipuri referitoare la orice subiecte.
YouTube oferă oamenilor o modalitate simplă de a stoca videoclipuri online și de a le distribui altora. Videoclipurile YouTube acoperă orice subiect despre care oricine ar vrea să încarce un videoclip. Aceste videoclipuri sunt ușor de partajat prin alte forme de social media, e-mail și site-uri web și pot fi, de asemenea, încorporate în alte site-uri web.
Alături de fiecare videoclip de pe YouTube este o listă de „videoclipuri sugerate” – videoclipurile pe care motorul de căutare YouTube le calculează că sunt potrivite să îi intereseze pe cei care urmăresc videoclipul pe care îl urmărești și tu.
YouTube încurajează spectatorii să-și exprime părerea despre videoclipurile pe care le vizionează, să stocheze videoclipuri pentru a le viziona mai târziu și să împărtășească videoclipurile care le plac. Poți face un videoclip disponibil public oricui sau îl poți distribui în mod privat, doar cu anumite persoane.
YouTube Analytics este un instrument de analiză și raportare self-service. Oferă date despre fiecare videoclip pe care îl încarci, astfel încât să poți urmări cu ușurință câte vizionări obține, de unde vin oamenii pentru a-l găsi și ce tip de oameni îl urmăresc.
YouTube Analytics poate oferi informații despre:
– „primele” pentru videoclip, inclusiv prima recomandare dintr-un videoclip asociat, prima recomandare dintr-o căutare YouTube (inclusiv termenii de căutare utilizați), prima dată când videoclipul este încorporat într-un alt site web
– câte vizualizări au venit din fiecare sursă de recomandare
– cu ce sex și grupe de vârstă este cel mai popular videoclip
– în ce țări este cel mai popular videoclip
Poți configura un canal YouTube pentru afacerea ta, reunind toate videoclipurile. Acest lucru îți va permite să îți personalizezi canalul cu imagini care reprezintă firma ta. Canalul tău include o secțiune „Despre” unde poți furniza o scurtă descriere a companiei și un link către site-ul web sau detalii de contact.
Canalul tău este locul în care grupezi videoclipurile pe care le creezi și le încarci, videoclipurile pe care le urmărești și pe care le apreciezi.
Canalul tău va avea o adresă web (URL) pe care o poți promova pe site-ul tău sau pe materialele de marketing. Oamenii se pot abona la canalul tău. Aceasta înseamnă că atunci când se conectează la YouTube, videoclipurile tale vor fi listate pe pagina lor de pornire YouTube.
De asemenea, poți crea „liste de redare” în cadrul canalului tău YouTube pentru a îți organiza videoclipurile în funcție de subiect sau tip. De exemplu, ai putea avea o listă de redare care conține videoclipuri despre fiecare dintre categoriile tale de produse.
YouTube încorporează funcții care permit companiilor să își promoveze videoclipurile către persoanele care ar putea fi interesate de ele, vizând clienții în funcție de criterii demografice, subiecte sau interese.
Agențiile de publicitate plătesc de fiecare dată când cineva îți vizionează videoclipul. Poți alege în ce locații va apărea anunțul tău, în ce format va fi și chiar cât de mult ești pregătit să plătești pentru fiecare vizionare. Ghidul publicitar YouTube explică totul despre modul în care funcționează.
Pentru a conecta utilizatorii la videoclipurile pe care le caută, YouTube folosește un algoritm complex format din peste un milion de linii de cod. Când cauți un videoclip, algoritmul decide ce rezultate de căutare va arăta și în ce ordine. Unul dintre principalii factori utilizați pentru clasarea rezultatelor sunt metadatele video. Acestea sunt titlul, descrierea, miniatura și etichetele pe care le oferi videoclipului tău atunci când îl încarci, deci ar trebui să te asiguri că sunt relevante pentru conținutul videoclipului și ce ar putea căuta oamenii pentru a-l găsi. Cu toate acestea, celelalte metode de clasare pe care le folosește YouTube sunt în afara controlului tău. Site-ul obișnuia să-și clasifice videoclipurile în funcție de câte ori au fost vizionate, dar acest lucru a prezentat câteva probleme. Adesea a însemnat că videoclipurile noi au fost împinse în partea de jos a listei, deoarece numărul lor de vizionări nu a avut încă șansa de a crește și, de asemenea, le-a permis oamenilor să își manipuleze clasamentul făcând clic pe videoclipul lor în mod repetat, deoarece clicul pe pictograma de redare contează ca o vizionare.
Pentru a combate aceste probleme, YouTube a trecut la un nou sistem de măsurare a calității unui videoclip în funcție de perioada de timp pentru care a fost vizionat. Dacă mai mulți utilizatori au încetat să vizioneze după câteva secunde, acest lucru sugerează că videoclipul avea un titlu sau o miniatură înșelătoare și nu le-a oferit spectatorilor ceea ce căutau, în timp ce, dacă au rămas să vizioneze până la final, cel mai probabil era potrivit pentru termenii de căutare utilizați și, prin urmare, demn de un rang înalt. Restul trucurilor de clasare YouTube sunt însă un mister, întrucât compania este foarte secretoasă cu privire la algoritmul său și îl schimbă tot timpul pentru a opri oamenii să-l manipuleze.
Fiecare videoclip încărcat pe YouTube este stocat în cel puțin unul dintre cele 14 centre de date Google răspândite în întreaga lume. Aceste clădiri enorme conțin mii de servere – computerele puternice care gestionează miliarde de căutări Google făcute în fiecare zi și, de asemenea, stochează videoclipurile tale. Turnurile de răcire uriașe mențin temperatura în interior la un nivel constant de 27 grade Celsius pentru a se asigura că echipamentul funcționează fără probleme și fiecare bucată de date este stocată pe cel puțin două servere pentru o securitate suplimentară. De asemenea, centrele de date pot comunica între ele pentru a trimite informații. Când îți încarci videoclipul, acesta va fi stocat în centrul de date cel mai apropiat de tine, dar când cineva dorește să îl redea, videoclipul va fi trimis la cel mai apropiat centru de date pentru acces rapid. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că, în cazul unui incendiu sau al unui alt dezastru, datele sunt trimise către un alt centru de date, astfel încât să fie întotdeauna accesibile.
Dacă ești interesat de a afla mai multe nu doar despre Yotube în sine, ci și despre cum să creezi video-uri interesante și cum să le popularizezi pe rețeaua de socializare, atunci te așteptăm în Tabăra noastră de vară Youtube pentru a învăța tot ce trebuie să știi ca să reușești pe Youtube. Află toate detaliile despre tabăra noastră de vară de aici (inserare link tabara de vara).